뉴질랜드 조기유학

티마루 보이스 하이, 걸스하이-항공기 조종사 코스

All About 크라이스트처치 2013. 4. 28. 22:06

South Canterbury Aero club 과 티마루 보이스 하이, 걸스하이를 통해서 비행기 조종사 면허를 딸수 있는 과정을 공부할수

있습니다. 모든 과정에 대한 설명을 하기 앞서 가장 중요한 부분은, Aero club을 통해서 학생비자를 발급받거나, 이곳에서 

Full time 으로 공부할수있는것이 아닌, 비행클럽이기때문에, 유학생으로서 고등학교 과정을 공부하면서, 

이런 비행과정에 관심이 있는 학생은, 티마루 공항안에 위치한 South Canterbury Aero club 에서 2주나 혹은 3주에 한번씩

취미로 시작을 할수 있다는 의미이겠습니다. 이에 더 나아가 조종분야를 대학레벨에서 공부를 하고 싶다면, 

뉴질랜드에서는 Massey 대학교가, 호주에서는 UNSW에서 조종과정의 학위가 개설이 되어 있습니다. 

티마루 공항

티마루 공항안에 위치한 South Canterbury Aero club, 의외로 많은 사람들이 개인 비행기를 소유하고 있구요. 

주말에 공항에 가보면, 이런 개인 비행기를 이용해서, 여가를 즐기는 사람들을 많이 볼수 있습니다. 

성준이는 벌써 3번째 비행레슨을 받고 있구요. 3주마다 한번씩 클럽에서 비행기를 타고 있습니다. 



성준이가 하고 있는 조종코스는 11학년이상 할수 있습니다.(만 16세가 되기까지는 솔로 비행을 할수 없고, 17세가되어야지만, 

PPL 면허에 도전할수 있기때문에, 학년 제한이 있겠으며, Class 2 메디컬 검사를 통과해야 조종과정을 시작할수 있습니다. 

Class 2 메디컬은 크라이스트처치나, 티마루에서는 가장 가까운 제럴딘에서 약 350불정도에 검사를 받을수 있습니다.)

The course will be limited to students in Year 11, 12 and 13, however you cannot fly solo until age 16 and cannot gain the PPL until age 17. Students must pass a Class 2 medical examination before being accepted on the course.




솔로를 하기까지에는 60시간의 비행을 거치면서 다음의 항공기 조작에 대해서 레슨을 받고 연습을 하게 됩니다.

 

Trial Flight For those who have not flown before to see how they like it. 

Effects of Controls - How is the aircraft controlled in flight and on the ground. 

Straight and Level - How to attain, recognise and maintain straight and level flight. Simple, but very important for accurate flight. 

Climbing and Descending - How do we take the aircraft from straight and level and put it into a climb, or a descent. Turning - How to turn the aircraft. 

Stalling - What happens when we fly too slowly, we stall. A very straight forward exercise and easier to do than most people think. With the “Basic" part of the training covered we now move on to com-bining everything we have learnt. Circuits - How do we Take-off, fly around the aerodrome, and land. Circuit lessons continue until the student is proficient. We look at what we do it we decide for any reason not to land (over-shoot), and how to cope in the very unlikely event of an engine failure during/after take-off.

First Solo - You are now capable of flying yourself so off you go. Your first solo usually consists of one circuit. The biggest thrill of your life. Solo Consolidation - A few hours spent in the circuit on your own with the occasional dual check with an instructor.

Circuit Rejoining – How to rejoin the circuit in an approved manner, at an un-controlled aerodrome. 

Forced Landings Without Power - If ever something goes wrong you will need to knowhow to get yourself down safely. With set procedures followed it soon becomes second nature. 

Steep Turns - If we need to turn in a hurry a steeper bank angle is required, we will show you how this is done. Advanced Stalling - The aircraft can be stalled in more than one way, the student needs to know how to recognise and recover from any stall. 

Slow Flight - Learning the low speed handling of the aircraft Compass Turns – To turn on to selected headings using a magnetic compass. 

Short Take-off and Landing - Make the aircraft perform to its limit in both take-off and landing. A must for those shorter strips.

Cross Wind Circuits - If you arrive back at the aerodrome and a cross wind has sprung up it is nice to know you can cope, we show you how. Low Flying - In bad weather we must be able to (if we have no other choice) navigate at low level in bad visibility. 

Instrument Flying - A few years ago Civil Aviation included 5 hours instrument training in the syllabus to combat a high number of bad weather accidents. While avoiding bad weather is the best solution, a basic knowledge of instrument flying may one day prove helpful. 

Mountain Flying – Low level flying in valleys. Learning how to make valley turns, cross ridges and read the weather in the mountains. 

Cross Country Flying - How to plan and carry out a cross country is essen-tial for any pilot wishing to go places. A minimum of 5 hours dual and 5 hours solo is required. Most exams are required prior to cross country flying. Revision for flight test.


전체 코스를 하는데 필요한 비용은 $12,502 정도이지만, 한번에 이 비용을 지불하는것이 아니라, 레슨을 받으면서 

비용 지불도 가능하다고 하구요. 뿐만 아니라, 이 코스를 1년만에 마치거나 하는것이 아니라 2년정도를 거치면서 

하는것이기때문에, 꿈이 있는 학생들에게는 이런 꿈을 구체하시킬수 있는 기회가 되겠습니다. 


또한 이런 조종코스를 공부하기전에, 입문코스로 약 1000불정도에 10번의 레슨을 받고

비행과정이 나에게 맞는지 맞지 않는지 고려를 해볼수도 있겠습니다. 



비행조종 입문 코스에 대한 설명 


첨부파일 Aviation Course for International Students (Introductory) [2].pdf   <--- 클릭 


비행 조종 코스에 대한 설명 


첨부파일 Aviation Course for International Students.pdf    <---- 클릭




뉴질랜드 경비행기 조종사, 뉴질랜드 유학

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